حضرت زهرا(س) همواره اميرالمؤمنين(ع) را در همه شئون زندگي فردي، اجتماعي و سياسي وليّ و امام زمان خود مي دانست و از ايشان حمايت مي کرد که اين مسئله مي تواند براي ما در زمينه پيروي از ولي فقيه زمان مان سرمشق باشد.
به گزارش شمال نيوز، حجت الاسلام والمسلمين محمدسعيد اميري محقق و پژوهشگر حوزوي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، با اشاره به خصوصيات اخلاقي حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا(سلام الله عليها) به عنوان دختر پيامبر گرامي اسلام(ص) و نيز همسر اميرالمومنين علي(ع) الگوي مناسبي براي همه ما مسلمانان در پيروي از ولايت است.
وي افزود: با توجه به اينکه حضرت علي(ع) بنا به مصلحت جامعه، مدت 25 سال خانه نشين بوده و مأمور به سکوت بودند، ولکن حضرت زهرا(س) همواره اميرالمؤمنين(ع) را در همه شئون زندگي فردي، اجتماعي و سياسي وليّ و امام زمان خود مي دانست و از ايشان حمايت مي کرد که اين مسئله مي تواند براي ما در زمينه پيروي از ولي فقيه زمان مان سرمشق باشد.
اين کارشناس ديني با تاکيد بر اينکه ماديات براي ائمه معصومين(ع) هيچ ارزش و جايگاهي نداشت، گفت: آن حضرت تا آخرين لحظه حيات خود دغدغه پيروي و پشتيباني از ولايت داشت و اينکه حضرت زهرا(س) خطبه فدکيه را بيان کردند به اين معني نيست که ماديات براي ايشان ارزش دارد، بلکه حضرت بدين وسيله به دنبال حمايت از ولايت بودند.
وي با بيان اينکه زندگي حضرت زهرا(س) تجلي اسلام و سبک زندگي اسلامي است، گفت: يکي از بزرگ ترين درس هاي عملي از حضرت زهرا(عليهاالسلام) حضور فعّال در صحنه هاي اجتماعي سياسي با حفظ عفّت و حجاب و ارزش هاي وجودي زن است که در انقلاب اسلامي، جلوه يافت و الگويي براي زنان مسلمان در سطح جهان گرديد.
اين محقق حوزوي، علاقه حضرت فاطمه(س) به پدر بزرگوارشان را از ديگر خصيصه هاي اخلاقي آن حضرت بر شمرد و گفت: اگر زهرا(س) با کنيه "ام ابيها" خطاب مي شود، نشان دهنده عظمت و نقش آن حضرت در بقاء و استمرار رسالت پدر بزرگوارش مي باشد.
وي افزود: آنچه که حضرت زهرا(س) را، ام ابيها و پاره وجود حضرت مصطفي(ص) مي سازد، ويژگي هاي منحصر به فرد اوست که حضرت را از زنان عالم ممتاز کرده است. با اين وصف سيره و سبک زندگي فاطمه(س) مي تواند براي همه زنان در اقشار مختلف جامعه يک الگوي سازنده باشد.
حجت الاسلام اميري در پايان با اشاره به لقب "زهرا" براي حضرت فاطمه(س)، گفت: زهرا(س) در لغت به معني درخشنده و نوراني است که اين لقب به دليل عبادت هاي حضرت صديقه طاهره(س) از سوي پيامبر(س) به ايشان داده شده است، به طوري که نام دانشگاه الازهر مصر که در زمان فاطميون در اين کشور تاسيس شده، برگرفته از نام حضرت فاطمه(س) است.
وقتي ابن تيميه، يزيد را ت...
ما را در سایت وقتي ابن تيميه، يزيد را ت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 32 تاريخ: چهارشنبه 18 اسفند 1395 ساعت: 15:52